دکتر حامد بصیرزاده، جراح دندانپزشک

دندانپزشک خوب در یوسف آباد

دکتر حامد بصیرزاده، جراح دندانپزشک

دندانپزشک خوب در یوسف آباد

روبات داوینچی پوست حبه‌انگور را با ظرافت بخیه زد

روبات داوینچی پوست حبه‌انگور را با ظرافت بخیه زد 

روباتی که تحت برنامه‌ای با نام داوینچی طراحی شده بود موفق شد پوست شکافته شده یک حبه انگور را داخل یک بطری به‌راحتی بخیه زده و هیچ آسیبی به این میوه نرم نزند. این روبات برای جراحی‌هایی که فضای آن کمتر از 2سانتی‌متر است به‌کار گرفته خواهد شد. برای مشاهده فیلم به لینک زیر مراحعه فرمایید.

https://lnkd.in/euDxuns

برای دیدن اسم عزیزترین عشقتان ، کمی با انگشت کنار چشمتان را بکشید (شبیه ژاپنی ها)

 برای دیدن اسم عزیزترین عشقتان ، کمی با انگشت کنار چشمتان را بکشید (شبیه ژاپنی ها)


توربین های بادی بدون پره

توربین های بادی بدون پره:

یک شرکت اسپانیایی یک روش جدیدی برای توربین های بادی ابدع نموده است که بدون پره می باشند. این توربین جدید که از یک دکل مخروطی شکل دراز و ایرودینامیکی سی متری تشکیل شده است باد را بصورت گرداب به درون خود هدایت می کند و باعث حرکت ارتعاشی می شود که به انتهای مخروط به دو حلقه مغناطیسی به عنوان مولد برق منتقل می شود. این نوع توربین بزودی در کشورهای در حال توسعه برای تولید برق ارزان نصب و بهره برداری خواهد شد. http://www.irantriz.ir

ساخت عصای هوشمند نابینایان

ساخت عصای هوشمند نابینایان ---- محققان دانشگاه بیرمنگام انگلیس موفق به ساخت عصای هوشمند نابینایان شدند. این عصای هوشمند XploR نام دارد و از فاصله 10 متری، قادر به شناسایی چهره اعضای خانواده و دوستان فرد نابینا است. اگر عصای هوشمند چهره فرد آشنایی را شناسایی کند، با ارتعاش و انتقال سیگنال‌های صوتی، به فرد نابینا هشدار می‌دهد. عصای هوشمند علاوه بر قابلیت شناسایی افراد آشنا، به یک سیستم جی پی اس مجهز است که در مسیریابی به کاربر کمک می‌کند.

7AC4A045-EA17-438B-808C-4F8834F8F776.jpg

قانون پارتو،

قانون پارتو، قانون جالب است که حقیقتی تلخ در درون آن نهفته است. بخش شیرینش میگوید که اگر توجه کنید، با 20% از انرژی تان میتوانید به 80% دستاوردها برسید. این تذکر خیلی خوبی است، که حتما باید توجه کنیم. بخش حقیقت تلخ آن این است که اگر توجه نکنیم، 80% تلاش میکنیم که 20% دستاورد کسب کنیم. به این به نظرم باید بیشتر توجه کنیم.