دکتر حامد بصیرزاده، جراح دندانپزشک

دندانپزشک خوب در یوسف آباد

دکتر حامد بصیرزاده، جراح دندانپزشک

دندانپزشک خوب در یوسف آباد

رمز و راز روانشناسی رنگها را بدانیم - زرد

رمز و راز روانشناسی رنگها را بدانیم - زرد: رنگ زرد جزء رنگهای گرم می باشد. این رنگ یک رنگ تحریک کننده و شاد می باشد. این رنگ با عقل و تفکراتانسان مرتبط است. حافظه ، قضاوت و توانایی تصمیم گیری را تقویت می کند و همچنین باعث فهم ایده های جدید می شود. علاوه بر این به نظر می رسد که رنگ زرد باعث کمک درسازمان یافتگی بیشتر افراد و انتخاب یک روش خوشبینانه می شود. رنگ زرد مملو ازانرژی خلاقیت و عقلانیت می باشد؛ بنابراین توصیه می شود که همواره از دفترچه یادداشت زرد رنگ استفاده شود. رنگ زرد سمبل هوش ودانش می باشد. افراد با قدرت تفکر بالا طالب زرد می باشند . نرگس های زرد نمادی ازعشق ناکام می باشد. رنگ روز یکشنبه رنگ زرد طلایی می باشد.


294_1024.jpg

اولین گردهمایی مدیران بازنشسته وپیشکسوتان صنایع شیر ایران پس از 35سال

اولین گردهمایی مدیران بازنشسته وپیشکسوتان صنایع شیر ایران پس از 35سال

برای اولین بار در تاریخ صنایع شیر ایران ودر سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم تجلیل وگردهمایی مدیران عامل بازنشسته وسابق صنایع شیر ایران، مدیران ستادی ومدیران عامل شرکتهای تحت پوشش صنایع شیر ایران روز پنج شنبه مورخ 16/11/93 در یک فضای فرحبخش وصمیمی برگزار شد.
دراین مراسم که مدیران بازنشسته وپیشکسوت صنعت شیر از سوی مهندس رومی  مدیر عامل صنایع شیر ایران دعوت و گردهم آمده بودند، از زحمات چند ساله این مدیران دلسوزتقدیر بعمل آمد .
 
دکتر قازاریان از پایه گذاران سیستم آزمایشگاهی در شرکت صنایع شیرپاستوریزه  تهران (پگاه تهران فعلی) وعضو هیئت مدیره این شرکت در آن زمان، یکی از باسابقه ترین مدیرانی بود که در این مراسم حضور داشته و از خدمات نامبرده تقدیر و تشکر شد.
مهندس رومی مدیر عامل صنایع شیر ایران "پگاه" در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی، از حضور تک تک مدیران بازنشسته وپیشکسوت تقدیر و با معرفی یکسری از دستاوردهای شرکت، به گوشه ای از مشکلات وموانع صنعت شیر اشاره نمود.
 
رومی در ادامه با توجه به علقه و وابستگی مدیران بانشسته و تجربه بالای آنان در صنعت درخواست نمود در این مقطع حساس صنایع شیر را از مشاوره ها وتجارب خویش بهره مند سازند.
در این نشست هم چنین چند تن از مدیران از ابتکار عمل مدیر عامل صنایع شیر ایران به مناسبت برپایی این گردهمایی با شکوه و خاطره انگیز تشکر نموده و آمادگی خود را برای همکاری اعلام نمودند.
دکتر سلامی از اولین مدیران صنایع شیر بعد از انقلاب اسلامی  نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با بازگویی خاطرات خویش و چگونگی انتخابشان برای تصدی مدیریت عامل صنایع شیر ایران در آن زمان، آمادگی خود وانجمن اقتصاد کشاورزی واساتید دانشگاه را برای همکاری وانجام مشاوره به صنعت را اعلام نمود.

فضای صمیمی و ذکر خاطرات گذشته و دیدار دوستان قدیمی که در دهه های گذشته با هم همکاری داشتند و بخاطر دوران بازنشستگی ازهم دور افتاده بودند، زیباترین لحظه ها در این شب بیادماندنی برای پیشکسوتان عرصه صنعت شیر کشور بود.    
 
مهندس رومی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیریت روابط عمومی مهندس صراف زاده و مشاور مدیرعامل در امور بازنشستگان مهندس مشایخی در برگزاری این مراسم ، اظهار امیدواری نمود چنین مراسمی طی سالهای آتی در فواصل 6 ماهه برای بازنشستگان و پیسکسوتان این صنعت برگزار شود .
همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از موفقیتها، افتخارت و محصولات جدید  صنایع شیر ایران نیز برپاگردیده بود.
 



نانو ویفرهای دارویی برای چشم

نانو ویفرهای دارویی برای چشم – همواره چکاندن قطره دارویی در چشم با دشواری هایی همراه بوده است. به زودی  نانو ویفر های  پلیمری دارویی  شبیه به لنز که به تدریج در طول روز در چشم حل می شود و دارو آزاد می کند جایگزین  روش سنتی خواهد شد.  یکی از مشکلاتی که چکاندن قطره در چشم دارد پلک زدن چشم هنگام ریختن دارو و خارج شدن آن از چشم و یا شسته شدن دارو توسط اشک است.  لذا توسط پزشکان برای اطمینان بیشتر توصیه می شود بیش از یک بار در روز قطره در چشم چکانده شود. متاسفانه دوز دارو نیز خدشه دار می شود و احتمال بروز عوارض جانبی نظیر تاری دید و یا التهاب افزایش می یابد. این نانو ویفر به عنوان جایگزین،  توسط یک تیم از دانشمندان از کالج پزشکی بیلور در هوستون، تگزاس ابداع شده است و با این روش فقط به یک دهم دارو نیاز است.

http://www.irantriz.ir


nanowafer.jpg

شوخ طبعی کلید موفقیت برای شرکت های خلاق و نوآور است

شوخ طبعی کلید موفقیت برای شرکت های خلاق و نوآور است: میان شوخ طبعی و خنداندن دیگران تفاوت بزرگی وجود دارد. شوخ طبعی زمانی مصداق دارد که وقتی لطیفه ای می شنوید به آن واکنش نشان دهید. اما این لزوماً از شما فردی بذله گو نمی سازد. باید توجه داشته باشید که شوخ طبعی ذاتی نیست و یک امر کاملاً اکتسابی میباشد. شوخ طبعی مانند یک اهرم  روابط  شما را در سازمان غنی تر، مستحکم تر و متعادل تر می کند. لذا می توان گفت که شوخ طبعی منطبق با اصل 8 خلاقانه تریز یعنی اهرم تعادل و توازن است.    http://www.irantriz.ir

Humorous.jpg

 


تفاوت فرهنگ در واکنش به یک لطیفه : می گویند هنگامی که برای یک انگلیسی یک لطیفه تعریف می کنید، او سه بار می خندد، بار اول جلو شما مودبانه می خندد. بار دوم وقتی می خندد که شما آنرا توضیح می دهید(دوباره مودبانه) بار سوم موقعی است که  در نیمه شب تازه معنی لطیفه را فهمیده  و از خواب عمیق با قهقهه بیدار می شود.

هنگامی که همان لطیفه را برای یک آلمانی تعریف میکنید او دوبار می خندد- بار اول مودبانه و بار دوم هم پس از توضیحات دوباره مودبانه می خندد اما  بار سوم نمی خندد چون هرگز معنی لطیفه را دریافت نمی کند.

هنگامی که همان لطیفه را برای یک آمریکایی تعریف می کنید او فقط یک بار آنهم با قهقهه می خندد زیرا همان بار اول معنی لطیفه را دریافت می کند.

هنگامی که همان لطیفه را برای یک یهودی تعریف می کنید او اصلاً نمی خندد و به شما می گوید که این لطیفه قدیمی است و تازه شما همه آنرا اشتباه تعریف کرده اید.