دکتر حامد بصیرزاده، جراح دندانپزشک

دندانپزشک خوب در یوسف آباد

دکتر حامد بصیرزاده، جراح دندانپزشک

دندانپزشک خوب در یوسف آباد

دوش فوق کارآمد با اتمیزه کردن آب به قطرات ریز

دوش فوق کارآمد با اتمیزه کردن آب به قطرات ریز

 امروزه نوآوری های بشر را در ارسال ربات به مریخ و ساخت کامپیوتر جیبی مشاهده کرده ایم اما متاسفانه برای استحمام هنوز به سبک یک قرن پیش دوش می گیریم. در این راستا دوش نبیا (Nebia) از طریق یک روش نوآورانه توانسته است با استفاده از نازل اسپری آب تحت فشار شدید، آب را به میلیون ها قطره کوچک بشکند و با اتمیزه نمودن مقدار معینی از آب به قطرات ریزتر، سطح تماس قطرات به بدن را تا ده برابر افزایش دهد. به عبارت دیگر با این نوآوری جدید می توان با حجمی معادل یک چهارم دوش معمولی بدن را به همان اندازه مرطوب نمود. http://www.irantriz.ir

خواندنى...... تو یه کوچه ای چهار تا خیاط بودند.

خواندنى...... تو یه کوچه ای چهار تا خیاط بودند.

همیشه با هم بحث میکردند.

یک روز، اولین خیاط یه تابلو بالای مغازش نصب کرد روی تابلو نوشته بود "بهترین خیاط شهر"

دومین خیاط روی تابلوی بالای سردر مغازش نوشت "بهترین خیاط کشور"

سومین خیاط نوشت "بهترین خیاط دنیا"

چهارمین خیاط وقتی با این واقعه مواجه شد روی یک برگه کوچک با یه خط کوچک نوشت "بهترین خیاط این کوچه"

آری؛ قرار نیست دنیامون رو بزرگ کنیم که توش گم بشیم، تو همون دنیایی که هستیم میشه خودمون رو بزرگ نشون بدیم!

337AE31D-1BC5-4266-A46A-8764C078B93E.jpg

شاهکار جدید هابل از سحابی -

شاهکار جدید هابل از سحابی ---- تلسکوپ فضایی هابل نیم نگاهی جدید به سحابی مرداب در صورت فلکی قوس انداخته تا فرصتی دیگر برای مشاهده آنچه در دورافتاده‌ترین نقاط جهان هستی می‌گذرد را در اختیار ساکنان زمین قرار دهد. براساس گزارش Cnet، زمانی که روی زمین ایستاده‌اید و به آسمان و به صورت فلکی قوس نگاه می‌کنید، شاخه‌هایی از نور را می‌بینید که حالتی از موجودی افسانه‌ای با بالاتنه انسان و پاهایی به شکل اسب را ایجاد کرده،‌ درحالی که این موجود اساطیری روی دو پای عقب خود ایستاده و آماده رها کردن تیری از چله کمانش به میان کهکشان‌ها است.

BE82F9E4-C79A-4F8E-AFB5-54C973771191.jpg

کتاب: " نتایج قابل پیش بینی در شرایط غیر قابل پیش بینی "

نام کتاب: " نتایج قابل پیش بینی در شرایط غیر قابل پیش بینی " انتشارات رسا. نویسنده: استفان کاوی. سال انتشار 1391 مهمترین برداشت: در شرایط سخت و فضای کسب وکارغیر قابل پیش بینی، چهار رویکرد زیر بسیار کمک کننده هستند.

1. الویت های بسیار مهم کاری خود را بطور فوق العاده اجرا کنید.

2. با اعتماد سازی (چه به افراد و چه به نتایج) فضای مناسبی را برای کار کردن ایجاد کنید.

3. ضروری است که یاد بگیرید چگونه با کمترین منابع بیشترین کار را انجام دهید.

4. ترس را خود و دیگران دور کنید. با ترس ناشی از وضعیت خراب، تصمیمات شما ارزش اجرایی ندارند.


دخترک کولی ؛ باهوش‌تر از اینشتین و هاوکینگ

دخترک کولی ؛ باهوش‌تر از اینشتین و هاوکینگ

نیکول بار دختر ۱۲ ساله‌ای که در یک کاروان زندگی کولی‌واری در انگلستان دارد، در آزمون هوش توانست امتیاز ۱۶۲ را به دست آورد، یعنی دو امتیاز بالاتر از البرت اینشتین و استفان هاوکینگ. براساس گزارش ساینس الرت، پدر این دختر نوجوان با توجه به حافظه قوی فرزندش تصمیم گرفت او را در تست هوش منسا شرکت دهد زیرا تصور می‌کرد توانایی ذهنی او به وی اجازه حضور در منسا،‌ انجمن بین‌المللی تیزهوشان را خواهد‌داد،‌انجمنی که تنها به افرادی با هوش بالا اجازه عضویت خواهد‌داد. امتیاز یک نابغه در این تست بالای 140 بوده و میانگین امتیاز نیز 100 است.

با این‌همه انجمن منسا همچنان برای انتخاب اعضای بر تست خود به شدت اتکا دارد. این انجمن درحال حاضر بیش از 120 هزار عضور در سرتاسر جهان دارد که 35 درصد از آنها را زنان و هشت درصد را کودکان تشکیل داده‌اند. اما نتیجه آزمون نیکول بار به گفته انجمن منسا او را در گروه یک‌درصد برتر انجمن قرار داده‌است. http://www.hamshahrionline.ir/details/303719/Science/scientific



493EFB96-935F-47B6-8D1A-E4957B522A8B.jpg