دکتر حامد بصیرزاده، جراح دندانپزشک

دندانپزشک خوب در یوسف آباد

دکتر حامد بصیرزاده، جراح دندانپزشک

دندانپزشک خوب در یوسف آباد

چگونه می توان یک دایره بی نقص بدون استفاده از پرگار کشید؟

چگونه می توان یک دایره  بی نقص بدون استفاده از پرگار کشید؟

 یک روش بسیار ساده  و ایده آل برای کشیدن دایره این است که انگشت یا مچ یک دست را روی کاغذ بطور ثابت نگه داشته و در حالی که در همان دست مداد را گرفته اید با دست دیگر کاغذ را حول نقطه اتکا سیصد و شصت درجه  بچرخانید تا دایره بطور کامل و بی نقص برای شما ایجاد شود. برای کسب اطلاعات بیشتر فیلم زیر را دانلود و مشاهده فرمایید: http://www.aparat.com/v/0kl6v



بهترین مهدکودک جهان در فوجی ژاپن

بهترین مهدکودک جهان در فوجی ژاپن


مهد کودک فوجی بشکل دایره طراحی و ساخته شده است. شکل دوار یک نوع گردش بی پایان در بالای پشت بام را برای بچه ها فراهم می کند. یکی دیگر از دلایل دوار بودن این است که بچه ها دوست دارند در محافل خودشان بصورت دوار دور هم جمع شوند. هر چه که با طبیعت کودکان سازگار هست در این مهد کودک در نظر گرفته شده است. بین کلاس ها هیچگونه مرزی وجود ندارد چون برای بچه ها محیط بسته  و سکوت دلگیر کننده است. سر و صدا و نشستن بر بلندی ها و بازی با آب و بالا رفت از درخت و دویدن در این مهدکودک مجاز است و همه چیز بطور ایمن برای این منظورها طراحی شده است.   http://www.irantriz.ir             

شیریتوری(Shiritori) یک بازی خلاقانه ژاپنی

شیریتوری(Shiritori) یک بازی خلاقانه ژاپنی

 

 شیریتوری یک بازی خلاقانه ژاپنی با کلمات است که در آن بازیکنان ملزم به گفتن یک کلمه است که با حرف پایانی کلمه قبلی آغاز شود.  
قوانین عمومی:

   1- دو یا چند نفر به نوبت به بازی می کنند.
   2- تنها استفاده از اسم مجاز است.
   3- کلمات نباید تکراری باشند.
  
به عنوان مثال:
→….. نمک    نان→  واگنترازو  وانت → هلو
از این بازی سر گرم کننده برای فراگیری زبان و همچنین برای ایده یابی برای تولید اسباب بازی های ترکیبی نظیر ساخت مسواک کودکان شبیه به گیتار و یا اشکال دیگر استفاده می شود. این ترکیبات کاملاً تصادفی بوده و هیچگونه اطلاعات قبلی برای آن نخواهد بود.
 

شیریتوری مانند پرتاب دارت با چشمان بسته است. درست است که بسیاری از تیرها به هدف نمی خورد اما حداقل یکی به هدف اصابت می کند که ایده ای بکر و جدید را ایجاد می کند که ممکن است از طریق روش های مرسوم امکان دسیابی به آن میسر نباشد. ایده هایی که از طریق شیریتوری ایجاد می شود بسیار هیجانی تر از ایده های مبتنی بر گردآوری اطلاعات از طریق بازاریابی است.
بازی مشاعره هم که ما در ایران بازی می کنیم دقیقا مشابه شیریتوری است و حتی سختتر هم هست. ولی ژاپنی ها از این بازی استفاده تجاری هم می کنند که خیلی جالب است.
در مشاعره هدف گسترش دایره حفظ و فراگیری اشعار است اما در شیریتوری بجز اهداف یادگیری واژه ها از قدرت کلمات برای گسترش قوه خلاقیت و ایجاد نوآوری ها نیز بطور تصادفی استفاده می شود. گاهی مکانیزم های تصادفی ما را به جهت های سوق می دهند که از قبل برای ما غیر قابل تصور بوده است. فلذا به نتایجی دست می یابیم که نو و بکر و ممکن است بسیار هیجانی تر از روال معمول باشد.
مثال زیر از طریق مشارکت برخی از دوستان در شبکه اجتماعی لینکداین در یک بازی شیریتوری گردآوری کرده ام که البته هنوز ادامه دارد:

کبریت- تواضع- تسلط- طناب- بازی- یخمک- کایزن- نوآوری- یارانه- هواپیما- ابر- راهبرد- داشبورد- دانش- شهرستان – نبوغ- غاز- زاغ- غرامت- تقویم-مادر – روز – زیبا – امید- دماوند- داده کاوی- یاری- یال – لاله – هما – ایوان – نهاوند – دنیا – آرزو – وام دار – رها –آتش – شادی – یکپارچگی – ...


قصد ما از این بازی فعلاً جهتمند و تجاری و یا ایجاد نوآوری نبوده بلکه صرفاً بعنوان یک بازی سرگرم کننده  با کلمات بوده که در جای خود ارزشمند است.


http://www.irantriz.ir