دکتر حامد بصیرزاده، جراح دندانپزشک

دندانپزشک خوب در یوسف آباد

دکتر حامد بصیرزاده، جراح دندانپزشک

دندانپزشک خوب در یوسف آباد

شوخ طبعی کلید موفقیت برای شرکت های خلاق و نوآور است

شوخ طبعی کلید موفقیت برای شرکت های خلاق و نوآور است: میان شوخ طبعی و خنداندن دیگران تفاوت بزرگی وجود دارد. شوخ طبعی زمانی مصداق دارد که وقتی لطیفه ای می شنوید به آن واکنش نشان دهید. اما این لزوماً از شما فردی بذله گو نمی سازد. باید توجه داشته باشید که شوخ طبعی ذاتی نیست و یک امر کاملاً اکتسابی میباشد. شوخ طبعی مانند یک اهرم  روابط  شما را در سازمان غنی تر، مستحکم تر و متعادل تر می کند. لذا می توان گفت که شوخ طبعی منطبق با اصل 8 خلاقانه تریز یعنی اهرم تعادل و توازن است.    http://www.irantriz.ir

Humorous.jpg

 


تفاوت فرهنگ در واکنش به یک لطیفه : می گویند هنگامی که برای یک انگلیسی یک لطیفه تعریف می کنید، او سه بار می خندد، بار اول جلو شما مودبانه می خندد. بار دوم وقتی می خندد که شما آنرا توضیح می دهید(دوباره مودبانه) بار سوم موقعی است که  در نیمه شب تازه معنی لطیفه را فهمیده  و از خواب عمیق با قهقهه بیدار می شود.

هنگامی که همان لطیفه را برای یک آلمانی تعریف میکنید او دوبار می خندد- بار اول مودبانه و بار دوم هم پس از توضیحات دوباره مودبانه می خندد اما  بار سوم نمی خندد چون هرگز معنی لطیفه را دریافت نمی کند.

هنگامی که همان لطیفه را برای یک آمریکایی تعریف می کنید او فقط یک بار آنهم با قهقهه می خندد زیرا همان بار اول معنی لطیفه را دریافت می کند.

هنگامی که همان لطیفه را برای یک یهودی تعریف می کنید او اصلاً نمی خندد و به شما می گوید که این لطیفه قدیمی است و تازه شما همه آنرا اشتباه تعریف کرده اید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.