کالایی به ارزش 1000 تومان می نویسند 999 تومان
گفته
میشه که قیمت یکی از مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی است و باید قیمت
گذاری را یک استراتژی تاثیر گذار در بازاریابی شرکت بدانیم.قیمت گذاری
روانی یکی از شیوه های قیمت گذاریست که همه بارها مثال هایی از اون رو
دیدم و مثلا روی کالایی به ارزش 1000 تومان می نویسند 999 تومان .تصویر زیر
مربوط به حراج فصلی فروشگاه ماوی در استانبول است که از همین تکنیک
استفاده شده و عدد 9 در آن بسیار دیده می شود.
این مطلب شاید مثال مناسبی
برای اصل 16 تریز باشد که در مورد کمی کمتر (نقصان) یا کمی بیشتر (مازاد)
است.زیرا در اینجا قیمت که یک فاکتور مهم در انتخاب کالا توسط مشتری است با
نمایش قیمت کالا با کمی کمتر اثرات روانی زیادی بر ذهن مخاطب می گذارد و
برای انتخاب خود می گذارد. در بسیاری از کشورهای اروپایی و غربی از این
طرفند قیمت گذاری استفاده می کنند.