دکتر حامد بصیرزاده، جراح دندانپزشک

دندانپزشک خوب در یوسف آباد

دکتر حامد بصیرزاده، جراح دندانپزشک

دندانپزشک خوب در یوسف آباد

هشدار دوباره استفان هاوکینگ درباره هوش مصنوعی


A6D77206-9F76-4B38-A947-482599197AA9.jpg


هاوکینگ به دلیل ابتلا به بیماری اختلال موتورهای نورونی قدرت حرکت ندارد، همچنین از به‌روز‌رسانی جدید نرم‌افزار ارتباطاتی خود صحبت کرد که زندگی او را متحول ساخته‌است. وی اکنون از سیستمی استفاده می‌کند که سرعت او را در نوشتن متن‌ها و ارسال ایمیل نسبت به قبل دوبرابر می‌کند. هاوکینگ که در کنفرانس خبری در لندن صحبت می‌کرد گفت ادامه برقراری ارتباط با دیگران و انجام دیگر کارها برای من بسیار دشوار شده‌بود، اما با وجود ارتقایی که این سیستم یافته‌است اکنون می‌توانم با سرعت بالاتری بنویسم و این به آن معنی است که هنوز می‌توانم تدریس کنم، مقاله و کتاب بنویسم و با دوستان و خانواده‌ام گفتگو کنم.


هاوکینگ در این کنفرانس گفت داروها نتوانستند من را درمان کنند، پس من برای ادامه زندگی و برقراری ارتباط از تکنولوژی کمک گرفتم. با وجود اینکه هاوکینگ می‌توانست صدایی طبیعی‌تر برای خود انتخاب کند، به استفاده از صدای روبات‌مانند قبلی‌اش ادامه داده و دوباره همان صدای قدیمی را برای خود انتخاب کرده‌است. بیماری هاوکینگ در سال 1961 و زمانی که تنها 21 سال سن داشت، تشخیص داده‌شد و در آن سال پزشکان به او گفتند تنها دو سال زنده خواهد‌ماند. هاوکینگ هشتم ژانویه سال آینده 73 ساله خواهد‌شد.


ین اولین‌باری است که طی 20 سال گذشته سیستم ارتباطاتی او به‌روز‌رسانی شده و بهبود یافته‌است و هاوکینگ امیدوار است این سیستم تا 20 سال دیگر نیز بتواند به او در زندگی روزانه‌اش کمک کند. هاوکینگ از این نرم‌افزار با کمک حسگر فروسرخی که به عینکش وصل شده و حرکات ماهیچه کوچکی در گونه‌اش را کنترل می‌کند، برای انتخاب واژه‌ها استفاده می‌کند و سپس سیستم جمله‌ای را حدس زده و هاوکینگ با افزودن چند واژه آن را تکمیل می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.