مدیریت تجربه مشتری (CEM)، یک روش نوین برای درک مشتری است. روش CEM یک روش مشتری محور و هدفش ارزش دادن به مشتری و توانمندسازی وی است. همه می توانند بدون درک گوش بدهند، اما نمی توانند بدون گوش دادن درک کنند. مشتریان لزوما به زبان ما صحبت نمی کنند. زبان مشتری یک زبان سمانتیک یا علم معانی است. مشتری مانند یک کودک است؛ شما باید از ایماء و اشاره و لحن بیان او منظورش را درک کنید. روش CEM یک روش نظام مند و مکانیزه است که تجربه مشتریان را به شما منتقل می کند تا در راستای نیازهای آنها گام بردارید و آنها نیز نسبت به محصول شما وفادار بمانند. http://www.irantriz.ir